نشست صمیمی استاندار خراسان شمالی با نمایندگان گروه های جهادی و مجمع جهادگران استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی استان خراسان شمالی ،دیدار صمیمی استاندار خراسان شمالی با بسیج سازندگی و گروه های جهادی در محل سالن شهدای مدافع حرم استاندار برگزار شد.

در دیدار استاندار خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد گفت: بهره مندی از ظرفیت تشکل ها و گروه های مردمی در راستای توسعه استان و بالابردن فرهنگ مطالبه گری در مردم مثمر ثمر خواهد بود.

حسین نژاد در این دیدار با تاکید بر اینکه امروزه حکمروایی جایگزین حکمرانی شده است، گفت: امروزه تلاش می شود بسترهای لازم در جامعه برای پذیرش مباحث فرهنگی، عمرانی و... تقویت شود که موجب استقبال مردم از انجام کارهای مختلف شده است.

وی افزود: ابعاد کارهای گروه های جهادی محدود نیست و اعتقاد دارم اگر روحیه جهادی در این گروه ها به روحیه اداری تبدیل شود دیگر بهره وری گذشته را نخواهد داشت.

حسین نژاد با تاکید بر بهره مندی دستگاه های اجرایی از ظرفیت تشکل های مردمی، گفت: تحقق این هدف مستلزم اطلاع رسانی کارهای انجام شده توسط این گروه های جهادی در جلسات مهم استانی و شهرستانی است.

 وی گفت: گروه های جهادی و تشکل های مردمی می توانند به عنوان بازوان توانمند و قوی دستگاه های اجرایی در انجام کارها موجب بالا بردن سطح مطالبه گری مردم و آگاهی آنان نسبت به وظایف مسئولان خواهد شد.

حسین نژاد با بیان اینکه مدیران جهادی باید در کنار گروه های جهادی پا به پای یکدیگر حرکت کنند، تصریح کرد: سقف اعتبارات استان محدود است تنها انجام اقدامات جهادی و بهره مندی درست از ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه موجب از بین رفتن این محدودیت و توسعه استان خواهد شد. به گفته استاندار خراسان شمالی در راستای توسعه اشتغال خرد مردم باید همراه دولت باشد که حضور گروه های جهادی و تشکل های مردمی برای تحقق این هدف مثمرثمر خواهد بود.

دراین دیدار سرهنگ پاسدارحسین اکبری معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع)گفت:در استان 1800گروه جهادی فعال هستند که در این میان 1000گروه در غالب محله محور و 800گروه در غالب اقشار شامل گروه های ،پزشکی ،مهندسی،حقوقی وکشاورزی فعالیت دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) افرود:از دغدغه های گروه های جهادی که همواره در مکاتبات اداری به گروه های جهادی با نگاه  پیمانکاران ارزیابی می شود این در حالی است که گروه های جهادی پیمانکاران نیست .

سرهنگ اکبری در ادامه گفت:در سال گذشته با برآورد اولیه خدمات سپاه و بسیج معادل 18میلیارد تومان شدکه مشارکت دستگاه های اجرایی استان باید هزینه می شد که با گروه های جهادی و مشارکت های مردمی ارزش افزوده 51میلیارد تومان شد که معادل سه برابر رقم پیش بینی شد بود.

در پایان سرهنگ اکبری اضافه کرد:حضور مردم و گروه های جهادی قعطا نتیجه بخش بوده است با رایزنی بسیج سازندگی سپاه استان جاده پیربزکه سال ها توسط دستگاه های اجرایی استان بلاتکلیف رها شدبود به همت و تلاش بسیج سازندگی سپاه استان و همت مردم و اهالی روستا های مجاور در پیربز زمین ها ی در دست طرح جاده رایگان اهداءشد.

سرهنگ دارابی مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) در ادامه این دیدارگفت:امید واریم این دایدار ها و جلسات هم فکری ادامه داشته باشد تا بتوانیم در تقویت گروه های جهادی و رفع محرومیت زدایی از استان تلاش بیشتری انجام دهیم.

سرهنگ دارابی افزود :گروه های جهادی حلقه های وصل بین مردم و دولت هستند و نماد خدمت رسانی دولت همین گروه های جهادی در سطح کشور است که همیشه شاهد بودیم که در همه بحرانها چه در زمان سیل و زلزله اولین گروه های خدمت رسان و بدون چشم داشت در مناطق بحران حضور دارند.

 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.